Vanliga frågor
Du har frågorna. Vi har svaren. (Frågor och svar)
Här hittar du mängder av information som ofta efterfrågas av de som köper Hill's™ hund- och kattfoder – allt från företags- och produktinformation till förvaringstips och hjälp att handla. Se förteckningen nedan och kontakta oss om du fortfarande har frågor.
Frågor och svar
-
Vanliga frågor till veterinärvårdsteamet
-
Var ser jag koden för bäst-före-datum?
-
Hur lång är hållbarhetstiden för Hill's™ produkter?
-
Hur ska jag förvara Hill's™ produkter?
Förvara fodret på en sval och torr plats. Temperaturen bör ligga mellan 10°C och 25°C. Torrfoder ska förvaras i originalförpackningen. Öppnad burk ska förvaras övertäckt i kylskåp i högst sju dagar.
Särskilda överväganden:
- Hill's™ Prescription Diet™ Canine/Feline a/d™ bör förvaras övertäckt i kylskåp och förbrukas inom 36 timmar
- Hill's™ Prescription Diet™ Canine n/d™ bör förvaras övertäckt i kylskåp och förbrukas inom två dagar
- Hill's™ Prescription Diet™ Canine j/d™ våtfoder bör förvaras övertäckt i kylskåp och förbrukas inom fem dagar
-
Hur mycket ska jag ge min hund/katt?
Utfodringsanvisningar bör enbart betraktas som en vägledning. Fodermängden ska anpassas efter hundens eller kattens individuella behov. Mer information om hur mycket foder din hund/katt behöver får du genom att markera en produkt och läsa igenom vår produktfakta på nätet. Se också utfodringstabell på förpackningen
-
Vilka Hill's™ Prescription Diet™-foder kan användas tillsammans med Prescription Diet™ Treats?
-
Om jag ger min hund/katt en annan Hill's™ Prescription Diet™-produkt, vilka godbitar kan jag ge den i tillägg?
-
Hur många kalorier innehåller varje Prescription Diet™ Treat?
-
Jag är intresserad av att jobba för Hill's™. Var skickar jag min CV och intresseanmälan?
-
Är veterinärrådgivningen tillgänglig för konsumenter ?
-
Hur kan vår veterinärpersonal konsultera en veterinär om ett fall?
-
Hur beställer jag en ny produktnyckel eller annan litteratur om era produkter?
-
-
Vanliga frågor till Hill's veterinärrådgivning
-
Hur kontaktar jag University of Minnesota för att kontrollera status på en urinstensanalys?
Minnesota Urolith Centers webbadress är www.urolithcenter.orgoch telefonnummer +1 612-625-4221. Du måste skapa ett webbkonto innan du kan använda webbplatsen för att kontrollera status på en urinstensanalys.
-
Hur hittar jag korrekt fodermängder för viktminskning?
-
Varför erbjuder inte Hill's™ små provpåsar på alla Prescription Diet™ hund- och kattfoder?
-
Hur får jag ersättning för kuponger/lojalitetskort?
Du skall gå in på www.hillspet.se/kuponger och registrera kupongerna innan du skickar dessa vidare till den adress som står på kupongerna/lojalitetskorten. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält, och vid lojalitetskort, tydligt skriver på lojalitetskortet vilken produkt det gäller, för att du skall få ersättning.
-
Var kan jag få en urinsten analyserad?
Minnesota Urolith Center erbjuder kostnadsfria analyser av urinstenar. Gå in på www.urolithcenter.org . för att slutföra din begäran om en urinstensanalys. Här hittar du kompletta steg-för-steg-instruktioner.
-
Var hittar jag en aktuell kopia av Hill's "Key to Clinical Nutrition"?
-
Hur hittar och använder jag verkyget Hill's™ Healthy Weight Protocol?
Verktyget finns här: www.HillsQuickReco.com/HWP. Om du navigerar till den här webbplatsen på en mobil enhet kan du även hämta appen och använda den för att beräkna hundar och katters idealvikt.
-
Jag har glömt mitt lösenord till Healthy Weight Protocol, vad gör jag?
Ditt lösenord för Healthy Weight Protocol är samma som ditt lösenord till www.HillsVet.se password; Du kan återställa ditt lösenord här.
-